Sopimusehdot

Päivitetty viimeksi: 6.3.2024

Nämä ovat yleiset sopimusehdot ("Sopimusehdot") määrittelevät Smart Asennus -palvelun ("Palvelu") käytön. Palvelun tarjoaa yksityinen elinkeinonharjoittaja Sanderin (3019915-3), jäljempänä "Yrittäjä", "me" tai "meidän", Smart Asennus -brändinimellä.

1. Palveluiden kuvaus

Tarjoamme erilaisia asennuspalveluita, jotka sisältävät muun muassa älykotijärjestelmien, aurinkoenergialaitteiden, ilmalämpöpumppujen ja energiatehokkuusjärjestelmien asennuksen. Asennuspalvelumme sisältävät tuotteen hankinnan, toimituksen sekä asennuksen asiakkaan valitsemiin tiloihin. Palveluidemme erityispiirre on, että asiakkaalle tarjottava tuote hankitaan välittömästi sen jälkeen, kun asiakas on tehnyt tilauksen ja suorittanut vaadittavan ennakkomaksun. Tämä on tärkeää, sillä meillä ei ole omaa varastoa, joten tuotteet tilataan erikseen jokaiselle asiakkaalle. Palvelumme toteutetaan asiakkaan valitsemissa tiloissa, kunhan paikka sijaitsee Suomen lainsäädännön mukaisesti sallitulla alueella. Mikäli asennuspaikka ei ole Suomen lainsäädännön mukaisesti sallitulla alueella, otathan yhteyttä meihin keskustellaksemme mahdollisista vaihtoehdoista.

2. Hinnoittelu ja maksuehdot

Palveluiden hinnat ilmoitetaan Palvelussa ja ne sisältävät arvonlisäveron, ellei toisin ole ilmoitettu. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Maksaminen tapahtuu Palvelun kautta tarjottavien maksutapojen mukaisesti. Asiakas vastaa myös maksuun liittyvistä mahdollisista siirtomaksuista tai vastaavista transaktiokuluista. Lisäksi perimme 3% palvelumaksun verkkomaksuista, joka kattaa maksupalvelun kulut. Tästä palvelumaksusta ilmoitetaan erikseen Palvelun kautta. Tarjoamissamme palveluissa käytetään ennakkomaksujärjestelmää. Ennakkomaksu tarkoittaa, että asiakkaalta peritään osuus palvelun kustannuksista jo etukäteen tilauksen yhteydessä. Tämä on välttämätöntä, sillä se mahdollistaa tuotteiden hankinnan ja asennustyön aloittamisen. Ennakkomaksun suuruus ilmoitetaan selvästi tilauksen yhteydessä ja se sisältyy tilauksen kokonaishintaan. Vähennämme ennakkomaksun loppulaskusta. Huomioithan, että ennakkomaksu ei ole perinteisesti palautettavissa, paitsi tietyissä tapauksissa, jotka on määritetty sopimusehdoissamme tai sovellettavassa lainsäädännössä. Tarjouslaskun maksamisen yhteydessä asiakas hyväksyy palvelun ehdot.

3. Toimitusehdot

Toimitusehtojen yksityiskohdat ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Nämä voivat sisältää esimerkiksi toimitusajan, toimitustavan sekä toimitukseen liittyvät maksut. Huomioithan, että toimitusaikamme voi vaihdella riippuen tuotteen saatavuudesta sekä asennuksen aikataulusta. Me tilaamme tuotteen heti kun asiakas on maksanut sen, minkä vuoksi toimituksen ajoitus saattaa joskus viivästyä tekijöiden takia, jotka ovat meidän kontrollimme ulkopuolella, kuten toimittajan viiveet tai kuljetusongelmat. Me pyrimme kuitenkin aina ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisista viivästyksistä ja pitämään asiakkaan ajan tasalla tuotteen toimitusprosessista. Toimitus suoritetaan asiakkaan valitsemissa tiloissa, kunhan paikka sijaitsee Suomen lainsäädännön mukaisesti sallitulla alueella. Mikäli asennuspaikka ei ole Suomen lainsäädännön mukaisesti sallitulla alueella, otathan yhteyttä meihin keskustellaksemme mahdollisista vaihtoehdoista.

4. Peruutus- ja palautusoikeus

Palveluiden osalta asiakkaalla on oikeus perua palvelun tilaus aina siihen asti, kunnes palvelun toteuttaminen on aloitettu. Asiakkaan on hyvä ymmärtää, että palvelun toteuttamisen aloittaminen voi tarkoittaa tuotteen tilaamista meidän toimittajiltamme, mikä vaatii asiakkaalta etukäteen suoritettua maksua. Kun palvelu on aloitettu, peruutus- tai palautusoikeutta ei enää ole sovellettavissa, sillä panostamme resurssit ja tilaamme tarvittavat tuotteet heti tilauksen jälkeen. Tämä on välttämätöntä, koska meillä ei ole omaa varastoa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että tuotteiden palautuksia ei voida hyväksyä. Mikäli tilaus perutaan ennen palvelun aloittamista, asiakkaalle palautetaan maksu vähennettynä mahdollisilla kuluilla, jotka olemme jo menettäneet esimerkiksi tuotteen tilaamisessa. Tarkistamme aina yksittäistapaukset erikseen ja pyrimme reiluun ratkaisuun molempien osapuolien kannalta. Olethan meihin yhteydessä mahdollisimman nopeasti, mikäli haluat perua tilauksen.

5. Takuuaika ja Reklamaatiot

Asentamillamme tuotteilla on valmistajien ehtojen mukainen takuuaika. Takuuaika voi vaihdella valmistajittain ja tuotteittain. Yksityiskohdat takuusta ilmoitetaan tuotteen tilauksen yhteydessä. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Palveluillamme on omat takuuehtonsa, jotka koskevat asennustyötä. Asennustöiden takuuaika on yleensä kaksi vuotta asennuksen valmistumisesta. Reklamaatiot on tehtävä kirjallisesti viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen tai palvelun vastaanottamisesta. Reklamaation tulee sisältää kuvaus havaitusta viasta tai virheestä ja sen toivotaan sisältävän valokuvia, jos mahdollista, jotta voimme arvioida tilanteen mahdollisimman tarkasti. Reklamaation jälkeen otamme yhteyttä asiakkaaseen ja sovimme jatkotoimenpiteistä. Jos takuuaikana havaitaan tuotteen tai asennustyön virheitä, korjaamme ne maksutta tai vaihdamme tuotteen uuteen. Tämä ei kata vikoja, jotka johtuvat tuotteen virheellisestä käytöstä tai huolimattomuudesta, mukaan lukien laiminlyöty huolto tai asennusohjeiden noudattamatta jättäminen. Takuuehdot eivät vaikuta kuluttajan lakisääteisiin oikeuksiin.

6. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

  • Asiakas on vastuussa asennettujen laitteiden asianmukaisesta käytöstä ja ylläpidosta. Asiakas sitoutuu noudattamaan kaikkia laitteiden käyttöohjeita ja varotoimenpiteitä.
  • Asiakkaan tulee suorittaa säännöllisiä turvallisuus- ja ylläpitotarkastuksia laitteille ja järjestelmille, kuten tuotteiden valmistaja tai Yrittäjä suosittelee.
  • Asiakas sitoutuu pitämään laitteen ja järjestelmän asennuspaikan turvallisessa kunnossa ja estämään laitteiden ja järjestelmien altistumisen haitallisille olosuhteille, kuten liialliselle kosteudelle, lämmölle tai kylmyydelle.
  • Asiakkaan on ilmoitettava Yrittäjälle viipymättä kaikista asennetuissa laitteissa ilmenevistä viasta tai virheestä.
  • Asiakas on vastuussa kaikista laitteiden virheellisestä käytöstä aiheutuvista vahingoista ja kustannuksista, eli se ei ole Yrittäjän vastuulla. Asiakas vastaa kaikista kolmansille osapuolille aiheutuvista vahingoista tai kustannuksista, jotka johtuvat laitteiden tai järjestelmien käytöstä tai väärinkäytöstä.
  • Asiakas sitoutuu olemaan antamatta pääsyä laitteisiinsa kolmansille osapuolille ilman Yrittäjän etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.

7. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Nämä Sopimusehdot ja Palvelun käyttöön sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla osapuolten kesken. Mikäli neuvotteluin ei päästä yhteisymmärrykseen, asiat ratkaistaan Suomen lainsäädännön mukaisesti. Mikäli osapuolet eivät pääse erimielisyyksiä koskevaan neuvotteluratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomen oikeusjärjestelmän kautta. Oikeudenkäyntipaikka on Helsingin käräjäoikeus, jollei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

8. Yhteydenotto

Mikäli sinulla on kysymyksiä näistä ehdoista tai Palvelun käytöstä, voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: tuki@smartasennus.fi

9. Tietosuoja

Yrityksemme kunnioittaa ja suojaa käyttäjiensä yksityisyyttä. Kaikki henkilötiedot, joita keräämme, käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Tietosuojaamme säätelevät Suomen sekä Euroopan unionin lainsäädännöt, kuten EU:n yleinen tietosuoja-asetus (GDPR). Löydät tietosuojaselosteemme verkkosivuiltamme.

10. Palvelun keskeyttäminen ja irtisanominen

Yrityksellä on oikeus keskeyttää palvelu tilapäisesti, jos se on välttämätöntä esimerkiksi huolto-, päivitys-, muutos- tai korjaustoimenpiteiden vuoksi. Yritys pyrkii ilmoittamaan palvelun keskeytyksestä etukäteen. Yrityksellä on oikeus irtisanoa sopimus välittömästi, jos asiakas rikkoo näitä ehtoja tai käyttää palvelua lain tai hyvän tavan vastaisella tavalla.

11. Force majeure

Yritys ei ole vastuussa viivästyksen tai virheen aiheuttamasta vahingosta, jos se johtuu yrityksestä riippumattomista olosuhteista, kuten luonnonkatastrofeista, pandemioista, sotatoimista, lakkojen tai työtaistelujen, tai tärkeiden raaka-aineiden saatavuuden äkillisistä rajoituksista, joita yritys ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai välttää.

12. Vastuuvapaus

Asiakkaat hyväksyvät pitävänsä yrityksen vahingoittumattomana kolmansien osapuolien vaatimuksista, jotka johtuvat heidän palveluiden käytöstä tai näiden sopimusehtojen rikkomisesta.

13. Ehtojen erottelu ja viivästys

Mikäli jokin näiden sopimusehtojen ehto, lauseke tai sen osa todetaan laittomaksi, mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi minkä tahansa toimivaltaisen tuomioistuimen, lainsäädännön tai direktiivin mukaan, kyseinen ehto tai lauseke tai sen osa erottuu näistä sopimusehdoista ja poistetaan sopimusehdoista toimivaltaisen tuomioistuimen päätöksen, lain tai direktiivin kattavuusalueella, eikä vaikuta muiden ehtojen tai lausekkeiden tai niiden osien laillisuuteen, pätevyyteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen. Viivästymiset tai virheemme sopimusehtojen toimeenpanossa eivät tarkoita, että luopuisimme oikeuksistamme. Voimme aina vaatia noudattamaan sopimusehtoja, vaikka olisimme aiemmin sallineet niiden rikkomisen.

14. Ennakkomaksun ehdot

Asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot tietoisesti ja ymmärrettävästi suorittamalla ennakkomaksun. Ennakkomaksun hyväksyntä nähdään sitoutumisena sopimusehtoihin ja maksuvelvollisuuden sitovaan suorittamiseen. Ennakkomaksu ei ole palautettavissa, paitsi niissä tilanteissa, jotka on erikseen mainittu näissä sopimusehdoissa tai sovellettavassa lainsäädännössä.

15. Ehtojen muutokset ja päiväys

Meillä on oikeus, meidän omalla harkinnallamme, muuttaa tai korvata näitä Sopimusehtoja milloin tahansa.

Näitä Sopimusehtoja on päivitetty viimeksi 6.3.2024. Suorittamalla ennakkomaksun, asiakas tunnustaa ja hyväksyy tämän päivämäärän ehdot sellaisina kuin ne ovat päivityksen aikana. Päivitettyinä ne pätevät taaksepäin siihen asti kun asiakas ensimmäisen kerran hyväksyi nämä ehdot, ellei laissa toisin määrätä. Ehtojen päivittäminen ei vaikuta jo suoritettuihin maksuihin tai maksettaviin maksuihin, jotka perustuvat ennen päivityksen voimaantuloa voimassa olleisiin ehtoihin.